Saadaval olevad uurimused
Hetkel pakub Moodle üksnes paari konkreetset uurimuse tüüpi (tulevased
versioonid võimaldavad sul ka oma isikliku tüübi luua).
Saadaval olevad uurimused on valitud seetõttu, et neid on peetud eriti
kasulikuks online õpikeskkondade hindamisel, mis põhinevad konstruktivistlikul
pedagoogikal. Neist on kasu konkreetsete trendide tuvastamisel, mis võivad
osalejate hulgas välja areneda. (Detailse analüüsi sel teemal
leiad teadustööst http://dougiamas.com/writing/herdsa2002).
COLLES – Konstruktivistlik online õpikeskkonna uuring
COLLES hõlmab 24 ökonoomset väidet, mis on grupeeritud kuue
skaala kaupa, millest igaüks aitab meil esitada võtmeküsimusi
online õpikeskkonna kvaliteedi kohta.
Asjakohasus | Kui asjakohane on online õppimine õpilase professionaalse praktika seisukohalt? |
Mõtisklemine/ kaalutlemine |
Kas online õppimine stimuleerib õpilaste kriitilist kaalutlevat mõtlemisoskust? |
Interaktiivsus | Mil määral kasutavad õpilased online suhtlemist rikastavaks ja harivaks dialoohiks? |
Juhendaja tugi | Kui hästi võimaldavad juhendajad õpilastel osaleda online õpiprotsessis? |
Kaaslaste tugi | Kas õpilane saab kaaslastelt online õppimisel julgustavat tuge? |
Tõlgendamine | Kas õpilased ja juhendajad mõistavad hästi üksteise sõnumeid online suheldes ? |
Dünaamilist suhtumist
õppimisse toetab uus teadmiste teooria: sotsiaalne konstruktivism,
mis kujutab õppijat aktiivse kontseptsiooni pooldajana sotsiaalses
interaktiivses õpikeskkonnas. Sotsiaalne konstruktivism on tunnetusteooria
ehk teadmise viis, kus õppijad teevad koostööd mõtiskledes
ja arutledes, et koos konstrueerida uusi arusaamu, eriti üksteise vastastikuse
küsitlemise teel isiklike kogemuste kohta.
Selle koostöö keskmeks on õpilase kommunikatiivsete oskuste
arendamine, siin peetakse silmas võimet pidada avatud ja kriitilist
diskursust nii õpetaja kui kaaslastega. Seda diskursust iseloomustab
empaatiline orientatsioon vastastikuse mõistmise ülesehitamisele
ja kriitiline suhtumine selle aluspõhjaks olevate oletuste uurimisse.
COLLES on välja töötatud selleks, et võimaldada sul
jälgida , mil määral sa oled võimeline kasutama WWW
interaktiivseid võimalusi selleks, et pakkuda õpilastele dünaamilise
õpipraktika võimalust.
(See info pärineb lühendatud kujul COLLES kodulehelt. Loe rohkem
COLLES ja selle autorite kohta siit: http://surveylearning.com/colles/)
ATTLS – Hoiakud õppimise ja mõtlemise uurimise suhtes.
“Teadmise viisi” teooria, mis algselt pärineb soouuringute
valdkonnast (Belenky jt., 1986) pakub meile uurimisvahendi diskursuse analüüsimiseks
koostöö kekkonnas.
Uurimus “Hoiakud õppimise ja mõtlemise suhtes” (ATTLS)
on vahend, mille töötasid välja Galotti koos kolleegidega (1999),
et mõõta, mil määral on inimese teadmised “seostatud”
(CK) või “eraldatud” (SK).
Kõrgema CK näitajaga inimesed kalduvad enam arvama, et õppimine
on nauditav ning on pigem altimad tegema koostööd ja toetuma teiste
ideedele, samal ajal kui kõrgema SK näitajaga inimesed kalduvad
võtma õppimise suhtes kriitlise ja argumentatiivse seisukoha.
Uuringud on näidanud, et need kaks õppimisstiili on teineteisest
sõltumatud (Galotti et al., 1999; Galotti et al., 2001). Lisaks peab
rõhutama, et neid tuleb üksnes võtta kui kaalutlevaid suhtumisviise
õppimisse, mitte kui õpivõimekust ega intellektuaalsust.
Belenky, M. F., Clinchy, B. M., Goldberger, N. R., & Tarule, J. M. (1986).
Women's Ways of Knowing: The Development of Self, Voice, and Mind. New York:
Basic Books, Inc.
Galotti, K. M., Clinchy, B. M., Ainsworth, K., Lavin, B., & Mansfield, A.
F. (1999). A New Way of Assessing Ways of Knowing: The Attitudes Towards Thinking
and Learning Survey (ATTLS). Sex Roles, 40(9/10), 745-766.
Galotti, K. M., Reimer, R. L., & Drebus, D. W. (2001). Ways of knowing as
learning styles: Learning MAGIC with a partner. Sex Roles, 44(7/8), 419-436.